Kyoto

19 april 2016 - Kyoto, Japan

De afgelopen twee dagen hebben we Kyoto ontdekt. Echt weer een grote, moderne stad maar ook veel geschiedenis. De eerste dag was het wat druilerig weer. We hebben de Nishiki Market bezocht waar heel veel locale producten en lekker lekkernijen verkocht worden. Heel veel vis!

Vervolgens zijn we doorgelopen naar het imperial palace en de enorme tuin er omheen. Na wat te hebben gegeten zijn we 's avonds nog naar de top van Kyoto tower gegaan (ruim 100m hoog) om een nachtelijk uitzicht te hebben over heel Kyoto en omstreken.

De volgende dag scheen de zon en zijn we met de trein naar de Fushimi Inari Shrine gegaan. Duidenzen Torii Gates achter elkaar! Na deze wandeling hebben we de volgende trein gepakt naar het Bamboo bos aan de andere kant van de stad. Torenhoge bamboe bomen langs een mooi pad. Na het bos en Eem korte wandeling langs de rivier kwamen we uit bij de inhang van het Monkey Park. Na het kopen van de kaartjes moesten we wel nog even 20 minuten over een stijl bospad de berg op, maar boven hadden we een prachtig uitzicht en waren we omringd door loslopende aapjes. Jelte keek z'n ogen uit! Na lekker te hebben gegeten (Okonomiyaki weer) zijn we weer terug op de hotelkamer en dan morgen vroeg op pad naar Osaka!