Hiroshima en Miyajima

15 april 2016 - Hiroshima, Japan

De reis naar Hiroshima was een lange. Sowieso zou het al een uur of 5 reizen zijn, maar we hadden ook nog een aansluiting gemist waardoor we uiteindelijk 6,5 uur onderweg zijn geweest na het festival in Takayama. We hebben de tassen gedropt, zijn een restaurantje vlakbij wat gaan eten en daarna lekker gaan slapen.

Dat restaurantje, was een lokaal Okinomiyaki restaurant, lekker!! Man wat een uitvinding. Wij hebben de variant zonder vis en met kaas genomen. Alledrie lekker van gesmuld.

De volgende dag was een hele mooie! Heerlijk weer, zonnetje erbij. Perfect dus om Miyajima te ontdekken. Een mooi eiland vlakbij, met een Shrine, Torii gate die bij vloed in het water staat en loslopende herten. De kabelbaan mocht (helaas :( man ik haat dat) niet ontbreken.

Om er te komen moesten we met de veerboot, ook van JR en dus gedekt door onze pas. We hebben genoten, jelte heeft zijn ogen uitgekeken en we hebben de Melonpan met ijs ontdekt. Dag toen al geslaagd!

Maar hij was nog niet voorbij. Eenmaal terug in Horoshima hebben we nog een bezoek gebracht aan het Peace Memorial Park. Indrukwekkende plek, vooral de Dome. Het skelet van een gebouw wat als enige nog overeind is blijven staan.

Ook, maar anders indrukwekkend was het zingende meisje aan de waterkant. Jelte was er stil van. Prachtig.

Die nacht kreeg ik een schreeuwende en piepende melding op mijn telefoon en begon de hotelkamer te schudden. Een aardbeving, gek! En even schrikken.