Toyama en Takayama

12 april 2016 - Takayama, Japan

Meteen schrijven, lesje geleerd dus daar gaan we.

We zijn vanmorgen, na een caramel macciato, meteen op pad gegaan. Kanazawa hadden we wel weer gezien. Dus op naar de Shinkansen! Die bracht ons naar het plaatsje Toyama, waar we een overstap van 2 uur hadden.

Deze tijd hebben we gebruikt om naar een mooi park in de buurt te gaan. Toen we aankwamen was een een groep schoolkinderen van een jaar of 5 aan het spelen op een enorm grasveld. We zijn op een bankje gaan zitten en hebben Jelte enorm zien rennen en lachen. En vallen en opstaan. Het was heel erg leuk om te zien! Ook al was dat het enige dat we in Toyama gezien hebben, het was zo leuk dat het zeker een plekje op de lijst krijgt van ons :)

Toen door naar de volgende trein. Na 1,5 uur kwamen we aan. We hebben een heerlijke lunch gehad en hebben een taxi gepakt naar het volgende hotel. En wat voor een hotel zeg! Niet normaal, luxe! We hebben bijvoorbeeld geen moment onze eigen bagage mogen dragen. En de bedden liggen lekkeeerrrr! Man wat een luxe. Het Associa Takaya Resort, zoek maar op. Heerlijk!

Op Wikitravel had ik wat gelezen over een hamburgertent die enorm goed aangeschreven stond onder de buitenlandse locals. Center4 Hamburgers. Toen we er volgens Google waren leken we in een verlaten straat te staan. Maar na twee keer langslopen zagen we toch echt een bordje 'open'. En bij nadere inspectie ook een bordje met een hamburger. Toch maar maar binnen! Blij dat we dat gedaan hebben! Een klein tentje, achteraan een gangetje met super lieve mensen, baby boekjes en knuffeltjes bij onze tafel en killer burgers!! Huub had een Bacon Cheese Burger met een Kirin biertje en union rings. Ik had een Blue Cheese Burger met honing, cola en verse friet. Waaaaaat lekker was dat! Jelte had twee mandarijntjes en een krentenbol, vond hij ook lekker.

Met gevulde maagjes en terugkijkend op een geslaagde dag gaan we nu heerlijk slapen in onze luxe zachte bedjes ^^ welterusten!

1. Ada klos:
    16 april 2016
    wat een heerlijke verhalen en prachtige foto's
    leuk om zo te kunnen meegenieten
    zo te zien heeft jelte flink bekijks
    en wat heftig om een aardbeving mee te maken
    hebben jullie de 2e ook gevoeld?
    veel plezier nog, ik kijk nu al uit naar de nieuwe verhalen en foto's