Matsumoto, kanazawa

11 april 2016 - Kanazawa, Japan

Ik moest even checken waar ik ookalweer gebleven was. En merk daarbij dat ik heg best gewoon meteen dezelfde dag moet schrijven. Laatste verhaal was Hakone, terwijl  we inmiddels matsumoto en kanazawa al gehad hebben en in Takayama op onze hotel kamer zitten. Daar zal ik morgen wat over schrijven :)

Maar eerst Matsumoto!  Nou dat was een bliksembezoek dus ik kan het kort houden. Na een reis van ongeveer 3,5 uur kwamen we aan. We verbleven hier maar een nachtje en wilden de volgende ochtend vroeg op. Dus meer dan een wandelingetje naar een klein Italiaans restaurantje (nouja, Italiaans..) en de Mister Donut zat er voor vandaag niet in. Hotel, simpel, standaard, prima.. En vroeg weer op! De ochtend hebben we gebruikt voor een bezoek aan Matsumoto Castle. Was super mooi :)

Na dat bezoek zaten we om 10 uur al in de trein richting Kanazawa. Een beslissing waar we achteraf heeeeel blij mee zijn, want we hebben een heerlijke dag met prachtig  weer mogen doorbrengen in het park en in Kenrokuen garden. Dit is echt het mooiste dat we gezien hebben! En dan ook nog in een lekker warm zonnetje!!

Nog een voordeel was dat het zondag was. Het was levendig, er was een braderie en er stonden allerlei eettentjes!! Wat was dat een fantastische dag! (Weer afgesloten met Mister Donut trouwens, het is iets te lekker. We vermijden het nu maar even)

Toen we na een nachtje slapen wakker werden viel ons meteen op dat het weer flink achteruit was gegaan. Het is de hele dag 9 a 10 graden geweest, met wat wolken en wind. Wat waten wij blij dat we die park dag al gedaan hadden.. We zijn nog terug geweest, compleet verlaten! Niks aan. Verder bestond onze dag aan een bezoek aan de H&M voor wat warmere kleding voor Jelte en mij, een blik op de vismarkt, een winkelstraatje en veel ge-kawaaaiiii.

Wel hebben we heerlijk afgesloten in een klein restaurantje, gerund door een oud, echt óúd stel, waar we heerlijk hebben gegeten. Beste tot nu toe! Man wat word ik blij van eten!